המלצה : הסדרה מר רובוט  המרד של האזרח הקטן

הסדרה מר רובוט, של היוצר סאם אסמיעל היא אולי אחת הסדרות החשובות ביותר אשר מוקרנות כעת ברשת האינטרנטית  נטפליקס. מדובר באירוע טלוויזיוני המסופר בגוף ראשון שמתכתב באופן מודע עם יצירות מופת כמו: מטריקס, אמריקן ביוטי, מועדון קרב, ועוד. אך למרות ההתכתבות המודעת מייצרת הסדרה משהו חדש משלה וזאת ייחודה. 

מדובר למעשה במסמך נוקב נגד החברה הקפיטליסטית ותאגידי הענק ששולטים בה ובנו. גיבור הסדרה הוא אליוט אלדרסון,(ראמי מאלק) גבר צעיר, שעובד בחברת אבטחת מידע ומתמודד עם חרדה חברתית ודיכאון קליני וסובל מפרנויה.

גיבור הסדרה, מצטייר כאנטי גיבור, המורד בכללי החברה הפוסט מודרנית של אמריקה. אליוט מבקש להגן על הקרובים לו ביותר. בכך שהוא פורץ למחשבים האישיים של  אלו שפוגעים בקרוביו.  כשהוא חושף את עולמם האפל שמוחבא מתחת לרשת הווירטואלית. בכך הוא מצטייר כמעין רובין הוד פוסט מודרני.

 למרות שאליוט מודע שמעשהו יכול להיתפס כפלילי:  לפרוץ לעולמם האישי של אנשים שאותם הוא אינו מכיר. אליוט מבקש להצמיד לאקט זה אידיאולוגיה פוליטית. הרי שלתפיסתו כל פעולה  היא פוליטית בתנאי שהפומבי והציבורי מופיעים בה השאלה היחידה היא: האם  פעולה זאת מועילה לחברה או מתועלת לטובת הפרט.

 בזמן  שאליוט מבסס את מעמדו כרובין הוד פוסט מודרני, הוא פונה להצלת העולם. המשימה: לפרוץ  למוקדי הכוח של התאגידים הגדולים ולשתק אותם מפעולתם. המטרה פשוטה:: שחרור הכסף של כל אחד מאתנו. השאלה שמעסיקה את יוצר הסדרה לאורך כל ארבעת העונות של הסדרה: האם אנו בני האדם יכולים להסתדר ללא בנקים, בורסות, גוגל , פייסבוק וכו'.

ארבעת העונות של הסדרה, דורשות מהצופה סבלנות רבה. הקצב האיטי שלה, הטקסטים הפילוסופים וההתכתבות המודעות עם יצירות מופת אחרות. כל אלו "מקשות" לכאורה, על הצפייה. אך עם צולחים מהמורות אלו מתמכרים לסדרה זו ולא יכולים להרפות ממנה עד סיומה.

מכאן שיוצרי הסדרה מכריחים אותנו הצופים- לחשוב על החיים הממשיים שלנו ועל החיים הווירטואליים שמנוהלים לצדם. 

אם כן, הסדרה, מר רובוט, מדברת על רצח אב, במובן האדיפלי של המילה. אך לא רק של אב קונקרטי ביולוגי, אלא  גם אב תיאולוגי- התאגיד . במרחב הפוסט מודרני, התאגיד-  משמש כתחליף לאב וכתחליף לאל.

 בקיצור. הסדרה מר רובוט מבקשת לבחון באלו תנאים הכוח חוזר הכוח  לידיים של האזרח הקטן.  : למרות הסובלנות הרבה  שנדרשת  מאתנו הצופים לצפות בסדרה זו.  המאמץ משתלם.